2013-07-27 – Dag 8 – Skanör

Snittfart:

0 knop

Vind:

O 2-6 m/s, ökande till 10-12 m/s och vridande till SO.

Väder:

Regnig morgon men lättande fram på dagen. En tryckande värme på 27°C

Gångtid:

-:-- h

Motortid:

0:12 h

Total Motortid:

339,1 h

Redan på morgonen innan vi gick upp kom regnet. Det var inte så värst mycket men tillräckligt för att vi kände att vi gott kunde stanna kvar i Skanör ytterligare en dag så vi tog det helt enkelt lite lugnt på morgonen för en gångs skull.

Till lunchtid hade vädret bättrat sig och det blev om inte strålande solsken så åtminstone ett soldis. Värmen var kvar och det blev en ganska tryckande hetta. Barnen var på badstranden i omgångar och badade. På eftermiddagen lånade vi cyklar på hamnkontoret och tog oss en tur på Falsterbonäset samt ICA-butiken så klart. Till och med de sydskånska kossorna promenerade runt i vattnet för att få lite svalka.

På kvällen tilltar vinden och vrider till sydost, vilket den enligt prognosen skall ligga kvar på till i morgon eftermiddag. Det är något vi planerar att nyttja i morgon för att ta oss upp i Öresund igen.