|
Längd över allt (Loa): |
11,95 m (11,35 m original exklusive peke) |
|
Skrovlängd (LH) |
11,20 m |
|
Längd i vattenlinje (Lwl) |
9,82 m |
|
Bredd (Bmax): |
3.80 m |
|
Djupgående (Tmax): |
1,65 m |
|
Höjd (HD): |
16,6 möh, 17,6 möh med VHF-antenn |
|
Depl. netto (MLCC): |
6 900 kg |
|
Depl. brutto (Mmax): |
8 500 kg |
|
Kölvikt (MBallast): |
1 900 kg |
|
LYS |
1,19 EGV enligt SweLYS/SRS 2009 |
Utrustning
Rigg & Segel: | |||
|
Mast: |
Seldén Furling mast TYP RA, LM-profil, Längd 14,06 m | |
|
Bom: |
Seldén, LM-profil, Längd 4,75 m | |
|
Spridare: |
Seldén, 2 st 20° pilform, Spridarlängd 960 mm & 1 245 mm | |
|
Vant: |
1x19 kardeler Ø10, Ø8 och Ø6 mm, material 4401 | |
|
Kick: |
Seldén, Rodkicker 20, Gasfjäder 1,2 kN (Normal) | |
|
Försegelrulle: |
Seldén Furlex 200 S | |
|
Storsegel:
|
35
m2, Vit Pentex-laminat Vertech Main, 4 stående fullängdslattor,
Lundh Sails | |
|
Genua: |
35
m2, Vit Pentex-laminat, 140% Rullgenua, Revkompensator, Lundh
Sails | |
|
Storskot: |
6:1 talja
med 1 fiolblock och 3 enkelblock | |
|
Genuavinschar: |
2 st Lewmar ST45 | |
|
Fall & Storskotsvinsch: |
2 st Lewmar ST35 | |
|
Peke/Gennakerfäste: |
Båtsystem Peke PT100044 med integrerad kassettstege BKT73T | |
Manövrering: | |||
|
Motor: |
Volvo
Penta D2-40B | |
|
Drev: |
Saildrive 130 S, Nedväxling 2,19:1 | |
|
Propeller: |
Penta 3-bladig Ø 17" | |
|
Bogpropeller: |
RMC SwingThruster 185 3,0kW 12volt | |
|
Styrning: |
Lewmar, Kedjestyrning via snäckväxel och dragstång | |
|
Autopilot: |
Raymarine SmartPilot X-10 Corepack, ST70 kontrollpanel, SmartController Wireless Autopilot fjärrkontroll samt Lewmars Bavaria drivenhet | |
|
Dieseltank: |
150 liter | |
|
Ankarspel i fören: |
Quick
Genius G1000 800W, Max arbetsbelastning 350 kg | |
|
Ankarspel i aktern: |
Ankarlift 1016 QL från Båtsystem | |
|
Ankare: |
2 st Breeze 15 kg rostfri | |
Navigering och instrument: | |||
|
GPS-plotter: |
Garmin 2110 | |
|
Logg: |
Raymarine ST60+ Tridata, med logg, djupmätare och vattentermometer | |
|
Vindinstrument: |
Raymarine ST60+ Wind | |
|
Kompass: |
Plastimo Olympic 135 | |
Radio och kommunikation: | |||
|
FM-radio: |
Alpine CDE-9873RB med CD, MP3 och iPod-anslutning | |
|
Högtalare salong: |
2 st Caliber-högtalare på 125 watt | |
|
Högtalare sittbrunn: |
2 st 6,5” marinhögtalare på 100 watt | |
|
VHF-radio: |
M-Tech MT-500 | |
|
VHF-antenn: |
Glomex RA106SLSSB18, Rostritt antennspröt med 18 meter koaxialkabel | |
|
Antennsplitter: |
Saknas ännu! | |
Pentry: | |||
|
Gasolspis: |
2-lågigt pivot-upphängt gasolkök med ugn | |
|
Kylaggregat: |
WAECO ColdMashine | |
|
Kylbox: |
Platsbyggd Bavaria, Volym: | |
|
Gasolflaskor: |
2 st 2012-flaskor om vardera 2 kg gasol. | |
VVS: | |||
|
Vattentank: |
210 liter | |
|
Vattenpump: |
| |
|
Varmvattenberedare: |
20 liter QL, med 800W/240V elpatron samt värmning via motorns kylvatten | |
|
Toalett: |
Jabsco | |
|
Septitank: |
60 liter | |
|
Duschpump: |
| |
|
Värmare: |
Webasto AT 5000 D/12V med 5 utblås, varav ett i sittbrunnen. | |
El och laddning: | |||
|
240V-laddare: |
Quick, SBC 251 ADV+ 12V 25A | |
|
Generator: |
14V/115A (35A tomgång och 100A i marschfart) | |
|
Solpanel: |
| |
|
Laddningsregulator: |
NAPS Max Power med inbyggd skyddsdiod | |
|
Skiljedioder: |
| |
|
Batterier: |
4 st, (startbatteri 65 Ah, förbrukningsbatterier 140+115 Ah, Ankarspel & bogpropeller 115 Ah) | |
|
240V-uttag: |
6 st., uttag i samtliga hytter. | |
|
12V-uttag: |
2 st., varav ett i styrpedistalen. | |
Säkerhetsutrustning: | |||
|
Brandsläckare: |
| |
|
Säkerhetslinor: |
2 st band med dubbla säkerhetskrokar | |
|
Kastlina: |
Baltic Räddningssling med 30 meter flytlina | |
|
Nödraketer: |
Pennbloss i rött, grönt och vitt | |
|
Länspumpar: |
1 st manuell Plastimo med
kapacitet på 40 liter/minut | |
|
Båtsmanstol: |
Vadderad med verktygsfickor | |