2009-07-23 – Dag 6 – Grebbestad, Erik 9 år

Vind:

SV 5-10 m/s

Väder:

Regn, regn och mera regn och ca 18°C, senare på kvällen lättade det lite och vi såg till och med solen under en liten kort period.

Gångtid:

0 h

Motortid:

Total Motortid:

58,2 h

Idag fuller Erik 9 år och vi hade redan beslutat att ligga kvar i Grebbestad då väderprognosen förutspådde kraftigt regn under hela dagen. Senare visade det sig att vi haft lite tur och det kraftigaste regnet gått antingen öster om oss, över bland annat Göteborg som idag är femte regnrikast i Europa, eller väster om oss och gått upp över Norge. Det kraftiga regnet uteblev alltså men det var ändå grått och trist med duggregn nästan hela dagen.

Vi väckte Erik efter en liten sovmorgon med frukostbricka och skönsång. Han fick lite småpresenter samt en virtuell hockeybag, den får vi het enkelt inte plats med på båten så han fick en symbolisk bild på den i väntan på att vi kommer hem.

Till lunch fick vi födelsedagstårta som Elin och Susanne snickrat ihop och just som det var dags att hugga in på den så kom Eskil och Linnéa på besök från andra sidan av Grebbestadsviken, så vi fick till och med ihop till ett litet barnkalas!

På eftermiddagen ringde familjen Augustsson och undrade var vi höll hus, dom var på väg till Fjällbacka men stannade till hos oss i Grebbestad. Vi gick tillsammans med dom på restaurang Röde Orm och åt en enkel födelsedagsmiddag med pizza och hamburgare. Kvällen avslutades ganska tidigt då vi alla längtade till morgondagens förhoppningsvis betydligt bättre väder.